Velence – A kulisszák mögül

Hello Venezia! – Egy kollekció fotózásának kulisszatitkai

Divatról, ruhákról, ékszerekről, kalapokról, női kiegészítőkről beszélgetni mindig nagyon izgalmas, de mit sem ér az egész képek, fotók, valós matériák nélkül. Főleg, ha egy különleges kollaborációról van szó, amely során ruha-, táska-, kalap- és ékszertervezők ülnek össze és alkotnak valami megismételhetetlent. Hodlik Anna ezért is döntött úgy, hogy az új Venezia ’23 HA x OROVICA kollekció fotózását áthelyezi egyenesen Velencébe.


Mivel a kollekciót ez a történelmi olasz város ihlette, kézenfekvő volt, hogy az alkotók együtt „ruccanak ki” néhány csajos napra a romantika városába. Az új kollekció darabjai ugyanis olyan életérzést fejeznek ki, ahol nincs helye a szomorúságnak, és a lányok ennek igyekeztek is maximálisan eleget tenni.


Éhes sirály, mogyorós fagyi, rengeteg nevetés

„Az egyik fotós helyszínen véletlenül nyitva maradt a hátizsákunk, amelyből kikandikált egy adag pogácsa. Szinte azonnal lecsapott rá egy élelmes sirály, és esze ágában sem volt onnan elmenni” – meséli nevetve Orovica Szilvia, az Orovica Fashion megalkotója. „Volt is nagy ijedtség, mert a sirály annyira jól érezte magát a ruhák és táskák közt, hogy félő volt, valamit tönkretesz.”

„Igen, ez egy nagyon vicces helyzet volt” – egészíti ki Csalava Eszter Make Up Artist – „mert csak nagyon nehezen tudtuk arrébb tessékelni a madarat. De ez a jelenet arra is ráeszméltetett, hogy ezzel a társasággal mindig fergeteges a hangulat (sirály nélkül is). Velük annyit nevetek, hogy folyik a könnyem a kacagástól. Ilyenkor persze sokkal tovább tart egy-egy smink elkészítése, mert szinte semmit nem látok a könnyeimtől.”


Igazi nyaralásnak is betudható volt tehát az új Venezia ’23 HA x OROVICA kollekció fotózása, amelyen Hodlik Anna, Anna édesanyja Kati, Orovica Szilvia, Csalava Eszter, valamint Kis Virág modell, a HA-táskák arca, vett részt.

„Én úgy vágtam neki ennek az útnak az anyukámmal, mint egy csajos nyaralásnak, ahol a barátaimmal együtt alkothatunk. Először ugyan véletlenül a horvát határnál sikerült kilyukadnunk, de ezt követően minden sínen volt már” – nevet Hodlik Anna. „Utolsó nap még egy kis anya-lánya program is befért, így lett nekem teljes egész ez a néhány nap.”


A Venezia ’23 kollekció is pont ilyen: kerek egész. Nem csupán egy divattermékekből álló sorozat, hanem olyan történet, amelyben a város romantikája és stílusa egyesül az alkotás örömével. No meg egy kis mogyorós fagyival.

„Anna ajánlott egy híres fagyizót” – meséli Virág-, „ahol ugyan hosszú sort kellett kivárnom, mire rendelhettem, de nagyon megérte. Életem legfinomabb mogyorós fagyijával itt estem szerelembe!”


Természetesen a többieknek is voltak nagyon kedves pillanatai.

„Az öreg hölgy látogatása”

„Nekem több kedvenc pillanatom is volt” – veszi át a szót Eszter, „hiszen sorolhatnám az ételeket, a gyönyörű helyszíneket vagy a sminkes üzleteket is. Mégis inkább egy olyan élményt emelnék ki, amely az első nap történt velünk. Egy zsúfolt hídon fotóztunk, amikor odajött hozzánk egy nagyon kedves és különösen elegáns, idős olasz hölgy. Először csak nézte Virágot, a ruhákat, a táskákat, aztán szóba elegyedett velünk. Elárulta, hogy nagyon tetszenek neki a kollekció darabjai, sőt meg is dicsért bennünket, hogy milyen ügyesek vagyunk. Végtelenül kedves és nyitott volt, ez pedig valamiért nagyon jól esett nekem. Élvezet volt vele beszélgetni!”


Szilvi és Anna viszont mást is kiemelt.

„Nekem mindig az a kedvenc pillanatom egy-egy kampány során, amikor a már kész ’kreálmányaimat’ meglátom a modellen” – mereng el Szilvi. „Az esték fénypontja pedig egyértelműen az, amikor feltöltjük a napi fotókat a gépre. Velencében már a nyers képeken is látszott, hogy most valami igazán különlegeset alkottunk Annával.”

„Egyet kell értenem Szilvivel” – folytatja Anna. „Ez a kollekció február óta készült és bár mindig mindent megbeszélünk, és mind a ketten beletesszük a munkáinkba azt a pluszt, amitől egy ruha Orovica, egy táska HA, a végeredményt csak az utolsó pillanatokban, a modellen látjuk. Sőt én például a ruhákat is először csak Velencében pillanthattam meg. Ilyenkor hatalmas az örömöm, hiszen fantasztikus érzés látni, hogy minden összeállt annyi tervezgetést követően.”


Az új Venezia ’23 HA x OROVICA kollekcióban a kalapokat Virág Anna, a fejdíszeket Diane’s tervezte, a ruhaköltemények az Orovica Fashiont dicsérik, az ékszerek megalkotásában a Meni Design, Tia Desig, Soká és az Mj Glass Design vett részt, és persze az I-re a pontot Hodlik Anna táskái, övei, kiegészítői tették fel. Meg is kérdeztük a lányokat, nekik mi volt a legnehezebb a kampány során. Nem olyan választ kaptunk, amire gondoltunk. Mindannyian ugyanis a korán kelést említették először.

„Aki korán kel, aranyat lel”

„Bár a munkám során általában korán kell kelnem, szeptemberben és októberben különösen sok projektben veszek részt, így nagyon kevés idő jut amúgy is a pihenésre. Természetesen iszonyúan hálás vagyok minden felkérésért, de a hajnali ébresztők nem estek annyira jól a lelkemnek” – nevet Eszter. „Szerencsére a finom olasz kávék megtették a hatásukat, így mindig gyorsan erőre kaptam!”


„Engem a korai ébredések mellett a hosszú vezetés, a feszített tempó, na meg az egész napos cipekedés viselt meg” – kacag fel Szilvi. Virágot az isteni reggelik és az izgalmas készülődések kárpótolták a korai kelésekért, és bár a második napon egy kis egészségügyi gond közbejött, a csapat türelme gyógyítóan hatott a kollekció modelljére.

Kitartásra és frissességre pedig nagy szükség volt. Egy ilyen kampány ugyanis rendkívül összetett feladat, folyamatos koncentrációt igényel, hogy a végeredmény olyan legyen, amilyet az alkotók szeretnének. Megfeszített munka, állandó, minden részletre kiterjedő figyelem jellemzi nemcsak a tervezési folyamatokat, de a fotózást is.


„Nekem a legnagyobb nehézségek éppen ezért a fotózás során jelentkeztek” – veszi is át a szót Anna. „Nem szeretem, ha az emberek belesétálnak a fotóimba, ez viszont Velencében igazán nagy kihívás volt. Nem volt könnyű megtalálni azt a szöget, ahol a modell kitakarja a járókelőket. Nem beszélve a fényekről, amelyek nem mindig kedveztek nekünk. Viszont az első pillanattól kezdve megvolt az a vízióm, hogy Virágot majd egy gondolán, estélyi ruhában is meg szeretném örökíteni. Amikor ez sikerült, majdnem elsírtam magam örömömben. Szerintem itt jött ki belőlem a feszültség, hiszen ha belegondolunk, februárban vetettem fel a velencei fotózás ötletét, márciusban foglaltam le a szállást, és onnantól kezdve fél évig erre a kampányfotózásra készültem… Ez rengeteg idő. A kész képeket látva viszont végtelen boldogság tölt el, hogy 25 évesen ilyen szakmai sikereket élhetek át.”


Amikor egy álom valóra válik

Olaszország, azon belül pedig Velence neve egybeforrt a romantikával. Szerelmek, kalandok, lovagiasság – legendák és mítoszok sorai adják örökül generációról generációra az olasz hagyományokat és kultúrát. Azt a kultúrát, amelyért emberek milliói rajonganak.

„Ott voltunk Velence közepén! Olyan sminkje volt Virágnak, amilyet fejben elterveztem. Pont olyan gyönyörű volt a ruhája, mint a képeken, amelyeket előzőleg Szilvi küldött nekem a felkészüléshez. Anna tákái pedig egyenesen fantasztikusak, ahogyan a kollekciót kiegészítő ékszerek és kalapok is. Számomra mindig az a legnagyobb izgalom és boldogság, amikor láthatok megvalósulni egy ilyen nagy projektet. Az pedig, hogy mindez Olaszországban vált valóra, felejthetetlen élményt adott” – áradozik Eszter.

„Imádom Olaszországot” – folytatja Virág is. „Többször is jártam már itt, de Velencében ez volt az első alkalom. A gyönyörű táj, a lenyűgöző épületek, a finom ételek teljesen elvarázsoltak.”


Mi a titok? Miben rejlik ennek a csapatnak az ereje?

Többek között erről is megkérdeztük az alkotókat, mert egyértelmű, hogy a Venezia ’23 HA x OROVICA sikerre ítéltetett.

„Úgy gondolom, bármilyen kampány sikere abban rejlik, hogy a csapat mennyire tud összehangoltan dolgozni” – vélekedik Csalava Eszter. „Ez egy külföldi kampány során még inkább fontos, hiszen ha ilyenkor akár minimális széthúzás is van, az azonnal meglátszik a végeredményen. Mi nagyon régóta dolgozunk együtt, fél szavakból is megértjük egymást. Azt hiszem, ez a sikerünk kulcsa.”

„Ráadásul mindannyian imádjuk a munkánkat, a csapat pedig valóban egy összeszokott, profi társaság” – folytatja Kis Virág. „Szeretjük, tiszteljük egymást, mindig jól érezzük magunkat, sokat nevetünk, viccelődünk. Én személy szerint nagyon hálás vagyok, hogy a csapat tagja lehetek, hogy a tervezők mindig megszavazzák nekem a bizalmat. Ez nagyon sokat jelent.”


De vajon hogyan vélekednek maguk a tervezők? Szerintük mi lehet a sikerük titka?

Orovica Szilvia szerint az egymásra hangolódás képessége.

„Annaval már a legelső munkaalkalommal tökéletes volt köztünk az összhang. Az szerintem igazán ritka kincs, hogy ilyen mélyen, szavak nélkül is megértjük egymást, minden ötletben támogatni tudjuk egymást. A velencei kollekciót február óta együtt terveztük, ráadásul Velence mindkettőnknek a szerelemvárosa. Az előző nyári AKEBONO kollekció az én vízióm volt, az idei kollekció Annáé. Mindkét kollekció elkészítésénél azonban ugyanúgy dolgoztunk: közösen, már a születésekor megbeszélünk mindent, a színeket, a formákat. Az első vázlataimat mindig Anna látja először. A termékeink így tökéletesen passzolnak egymáshoz, de persze az sem utolsó szempont, hogy hasonló az ízlésünk is.”

„Egy ilyen volumenű kampányt nem lehet úgy elkészíteni, hogy a résztvevők között nincsen semmilyen kapcsolat” – helyesel Hodlik Anna. „A lányokkal több mint 2 éve dolgozunk együtt; nagyon szeretem őket és nagyra becsülöm a munkájukat. Szerintem mindannyian a szakmájuk legjobbjai, így csak gyümölcsöző lehet az együttműködés. Természetesen néha nehéz megtalálni az egyensúlyt a munkatársi és baráti viszony között, hiszen a munka munkáról szól, a szabadidő pedig a kötetlen beszélgetésekről, de ezt az akadályt rendszerint megugorjuk, mert a célunk, hogy ne menjen egyik sem a másik rovására.
Nagyon hálás vagyok a csapatomnak, köszönöm nekik ezúton is!”